لیست اختراعات نويد مستوفي
در راستاي حل مشكل محدويت سرعت ظاهري گاز در راكتورهاي بستر سيال (FBR) طراحي و ساخت سيستم سرد فرايند سير كولاسيون چند مرحله انجام گرديد. اين Set up از دو بخش متصل بهم تشكيل شده است: بخش بالا برنده و يك بخش پائين برنده در بخش بالابرنده سرعت ظاهري گاز است و در نتيجه اين قسمت يك بستر سيال سريع است. ذرات به درون جدا كننده تعبيه شده در بخش بالايي Set up كه جداسازي پودر پليمر را بر عهده دارد دميده و سپس به منطقه پائين برنده وارد مي شودكه مانند يك بستر پر شده متحرك عمل مي كند كه ذرات در آن به سادگي و تحت تاثير وزن خود حركت مي كنند. در اين اختراع جهت دستيابي به تكنولوژي فرايندهاي جديد توليد پلي الفين مراحل مدوني به ترتيب شامل طراحي و ساخت سيستم سرد فرايند سيركولاسيون چند مرحله اي، بررسي هيدروديناميك آن به كمك شبيه سازي CFDو بهينه سازي طراحي با توجه به داده هاي حاصل از شبيه سازي ابداع شد.
رابط چرخ دنده زني دستگاه تراش (تراش فرز)
سيستم درب باز كن الكتروهيدروليك درهاي چهار لنگه و دو لنگه
عدسي با فاصله كانوني متغير با استفاده از سيالات
دستگاه تشخيص زودهنگام كلوخه در بسترهاي سيال براي تشخيص و هشدار زودهنگام و به موقع از وقوع پديدههاي ناخواسته نظير تشكيل كلوخه در راكتورهاي بسترهاي سيال صنعتي بهكار ميرود. سيستمهاي بسترسيال به لحاظ ويژگيهاي منحصربفرد خود نظير راندمان بالا و نيز بالا بودن شدت انتقال جرم و گرما، جايگاه ويژهاي در صنايع فرآيندي بهويژه صنايع نفت، گاز، پتروشيمي، صنايع داروسازي و غيره دارند. عليرغم مزاياي فراوان اينگونه بسترها، بروز پديدههاي ﺑﻌﻀﺄ اجتناب ناپذير عملكرد آنها و به تبع آن توليد محصولات واحدهاي صنعتي را با مشكلات جدي روبرو ساخته است. يكي از اين پديدهها، پديده تشكيل كلوخه (Agglomeration) ميباشد. در فرآيند كلوخه شدن ذرات درون بستر به يكديگر چسبيده و كلوخه هايي با اندازههاي مختلف تشكيل ميدهند كه با ادامه اين روند، ميتواند باعث برهم خوردن شرايط هيدروديناميكي بستر، كاهش كيفيت محصولات و در نهايت خارج شدن بستر از مدار توليد و توقف توليد واحد صنعتي (Shut Down) شود. بنابراين تشخيص به موقع آن امري ضروري به نظر ميرسد. در دستگاه اختراع ارائه شده، با اندازهگيري آنلاين سيگنالهايي از درون بستر و با تحليل و آناليز همزمان آنها با استفاده از يك روش مناسب، در كوتاهترين زمان ممكن و از لحظات ابتدايي تشكيل اين پديده و مطلع ساختن اپراتورهاي اين بسترها از وقوع اين پديده، ميتوان اقدامات كنترلي جهت مقابله با گسترش آن انجام داد. از ويژگيهاي برجسته اين اختراع در مقايسه با روشهاي تشخيص موجود، زودهنگام بودن اين تشخيص ميباشد بهطوريكه زمان كافي جهت مقابله با اين پديده وجود خواهد داشت. در روشهاي موجود تشخيص، اين امر زماني ممكن است كه كلوخهها به اندازه كافي رشد كردهاند و ﻋﻤﻠﺄ فرصتي براي مقابله با اين پديده وجود ندارد و بايستي جهت خارج كردن كلوخههاي تشكيل شده، بستر موردنظر از مدار توليد خارج شود.
چون اغلب اتومبيل ها ارتفاع ثابتي دارند با اضافه شدن بار و يا سرنشين كف اتومبيل به زمين نزديكتر شده و حتي در راههاي معمولي هم اتومبيل را دچار مشكل مي كند . به همين دليل با تنظيم ارتفاع مي توان اين نقص را جبران كرد و در مسيرهاي سنگلاخي مي توان به راحتي از روي موانع عبور كرد و از يك خودروي معمولي مي توان به عنوان يك خودروي مخصوص بيابان و كوهستان استفاده كرد . در جادها و بزرگراها هر چه اتومبيل به زمين نزديكتر باشد تعادل و هندلينگ براي راننده بهتر مي شود و باعث كاهش تصادف مي شود . اكثر خودروها داراي سيستم تعليق ثابت هستند در هنگام اضافه شدن و يا كم شدن بار و يا سرنشين خودرو ، ارتفاع خودرو ثابت نمي ماند و هندلينگ خودرو بهم مي خورد كه اين سيستم اين مشكل را حل مي كند. قسمت توليد فشار از يك پمپ الكترونيوماتيكي دوازده ولتي و شيرهاي برقي كه با فشار دادن دكمه دو حالته مخصوص كه روي داشبرد قرار دارد موتور روشن شده و شيرهاي نيوماتيكي در وضعيت مورد نظر قرار مي گيرند و پمپ هوا را با فشار به سمت جك ها از طريق شير هاي يكطرفه هدايت مي كند و اتومبيل از زمين فاصله مي گيرد و با وزن خودرو و باز بودن شير مقسم الكتريكي پايين مي آيد . در اين سيستم پيستون ها در جك ها ثابت هستند و سيلندرها متحرك اند و به دليل لنگ تراشيده شدن سيلندر و پيستون مي تواند حجم بيشتري داشته . باشد در نتيجه به بار كمتري جهت تنظيم ارتفاع لازم است. مثلا براي جلوي پرايدbar10لازم است ). خصوصيت ديگر آن اين است كه ورودي از پيستون است. سيستم الكترونيك شامل كليد ها و برد هاي الكتريكي در جلوي داشبرد و در جاي مناسبي نصب مي شوند . از آنجايي كه يكي از ويژگي هاي اين سيستم قابليت نصب بر روي انواع خودرو مي باشد به عنوان مثال براي چرخ عقب خودرويي با وزن 800kg به اين صورت محاسبه مي شود : 175kg = وزن روي چرخ عقب A=pi*r(2)* h 300=3.14* 196.5kg=10bar*19.65 300 cc=3.14*6.25*1 3.14×6.25×1≅300 cc حجك سيلندر حداقل فشار مورد نياز 9 بار است بر اين اساس با موتوري با قدرت 1/16 اسب بخار كه داراي پيستوني با قطر 20 ميليمتر و كورس ميلنگ 30 ميليمتري براي اين سيستم طراحي مي شود
چون اغلب اتومبيل ها ارتفاع ثابتي دارند با اضافه شدن بار و يا سرنشين كف اتومبيل به زمين نزديكتر شده و حتي در راههاي معمولي هم اتومبيل را دچار مشكل مي كند به همين دليل با تنظيم ارتفاع مي توان اين نقص را جبران كرد و در مسير سنگلاخي مي توان به راحتي از روش موانع عبور كرد و از يك خودروي معمولي مي توان به عنوان يك خودروي مخصوص بيابان و كوهستان استفاده كرد در جاده ها و بزرگراهها هر چه اتومبيل به زمين نزديكتر باشد تعادل و هندلينگ براي راننده بهتر مي شود كه اين سيستم طراحي شده اين حالت را براي راننده ايجاد مي كند. اكثر خودروها داراي سيستم تعليق ثابت هستند در هنگام اضافه شدن و يا كم شدن بار و يا سرنشين خودرو ارتفاع خودرو ثابت نمي ماند و هندليك خودرو به هم مي خورد با نصب اين سيستم اين مشكل به راحت ترين و سريع ترين و همچنين ارزان ترين روش حل خواهد شد. قسمت توليد فشار از پمپ الكترو هيدروليكي 12 ولتي و مخزن روغن تشكيل ده است كه با فشار دادن دكمه دو حالته مخصوص كه روي داشبرد قرار دارد موتور روشن شده و شيرهاي هيدروليكي را در وضعيت مورد نظر قرار مي دهيم و پمپ هيدروليك روغن را از مخزن گرفته و با فشار به سمت جك ها از طريق شيرهاي يكطرفه هدايت مي شود. سيستم جك ها كه بر روي كمك فنرها نصب شده و بالا و پايين مي رود جك ها يكطرفه بوده كه با فشار بالا مي رود و با وزن خودرو و باز بودن شير مقسم الكتريكي پايين مي آيد. سيستم الكترونيك شامل كليدها و بردهاي الكتريكي در جلوي داشبرد و در جاي مناسب نصب مي شود.
موارد یافت شده: 8